världens bästa mormor

  Nu har det gått tre år sedan din första operation, allt har förendrats sjukt mycket.

Allt du varit med om, det kommer jag aldrig jag någonsin kunna förstå. 

Men dagen vi satt vi bordet och ät kvällsmat, mamma och pappa sa ingenting, och jag förstod att det var något som var fel. Efter maten berättade du för mig och Joakim att mormor skulle gå igenom en jätte stor operation, gråtdag. Nu undrar man om var den operationen ens nödvändig, att se dig som du är nu, är inte alltid uppmuntrande. Tiden gick, efter ett tag var jag och Joakim på mammas jobb, och vi skulle gå och hälsa på mormor, först ville jag in med in i hennes sal eftersom mamma sa att hon kanske skulle se en hel sel annurlulnda ut och vara väldigt trött. Men efter min morbror sa att han tyckte jag skulle gå med in, för mormor skulle tycka det var kul, gick jag med in och det kändes bra.

Men det här var inte nog. Sommaren 07, det var nog den värsta sommaren jag varit med om. Det var en kväll i Juli mamma kom hem från jobbet, med morfar som hade vart och hälsat på mormor. Hon berättade att mormor mådde jätte dåligt, hol låg på iva, kunde inte prata, och andades knappt, hon var alltså dödsjuk. 

Detta hände flera gånger, visst vi hade tur med att hon inte dog. Innan dess hade mormor varit med om 3 jätte stora operationer, och utav det blir man jätte trött. 

En natt ringer telefonen, självklart vaknar jag, och jag ser mamma börja gråta, och då berättar doktorn att mormor fått en stroke. Mamma åkte in direkt till sjukhuset, och det sista hon sa, - det här kommer aldrig bli bra. Den meningen kommer jag aldrig glömma, jag gick och lade mig brevid pappa, och skulle försöka sova, men visst, det klart det inte gick, mina tankar var hos mormor.

Under denna tiden hände det en massa saker, mormor var utan vita blodkroppar, och kom inte ihåg oss, hemskt.

Det blev höst, och mormor hade kommit hem från sjukhuset, men en dag ringer morfar, och säger att mormor gått och trillat och brytit benet. 

Nu idag, när man kommer och hälsar på, ingenting är som förr, jo dina kramar är fortfarande lika underbara. Men höra, när du säga, hur jävla dåligt du mår, du har inget att se fram emot, och du säger att du inte har någpn mening med att leva. De klart du har, för mig är jag lycklig med att bara veta att du lever. 


3 jobbiga år, med många gråtdagar.

mormor, idag fyller du 75 år.

jag älskar dig. ♥


Kommentarer
Postat av: Olivia

becka <3

2010-03-03 @ 20:19:45
Postat av: rebecka

jag älskar dig <3

2010-03-03 @ 21:46:23
URL: http://rebeckasoderdahl.blogg.se/
Postat av: emma

du är stark rebecka, jag hoppas de blir bättre för er alla. <3

2010-03-04 @ 00:11:28
Postat av: rebecka

jag älskar dig <3

2010-03-04 @ 16:04:49
URL: http://rebeckasoderdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0